Cursus van één zaterdag voor mensen die hun digitale camera beter willen leren kennen en gebruiken. Na de cursus begrijpt u de werking en kent u de eigenschappen van uw compact- of spiegelreflexcamera zodat u meer creativiteit aanbrengt in de foto’s en niet langer opziet tegen de vele mogelijkheden die de hedendaagse camera’s bezitten. Aan bod komen o.a.:

– Eigenschappen en instelmogelijkheden van de camera
– Belichting, scherptediepte, sluitertijd, diafragma
– Gebruik en effecten van een zoomlens
– Compositie, effect van daglicht, kunstlicht, flitsen

– Landschap, portret, architectuur, macro-opnames

                                     

 Dagprogramma:
10.00 – 12.30 Genoemde onderwerpen worden behandeld en met voorbeelden toegelicht.
12.30 – 13.00 Lunch.
13.00 – 14.00 Foto’s maken binnen of buiten: de nieuw opgedane kennis in de praktijk brengen. Gelegenheid voor het individueel beantwoorden van vragen.
14.00 – 16.30 Het gemaakte werk wordt besproken, suggesties voor verbetering gegeven. Er wordt aandacht besteed aan het programma Picasa en het archiveren van foto’s.
16.30 -17.00 Afsluiting.

Najaar 2011: 24 september,  22 oktober

Plaats: Atelier 101, Kievitsham 101, Hoenzadriel in de Bommelerwaard.

Prijs: € 65,- inclusief koffie, thee, frisdrank, lunch.

Inlichtingen en aanmelden bij Hans Kramer:
info@atelier101.nl of tel. 0418-634240.
Routebeschrijving vindt u op: http://www.atelier101.nl
Minimaal 5, maximaal 12 deelnemers per cursus.

De cursus is geschikt voor beginners. Er wordt ingegaan op de verschillen tussen de diverse types camera’s, dus bent u toe aan een nieuwe camera dan kunt u na deze cursus een beter gefundeerde beslissing nemen welk toestel het meest geschikt is voor u. Een compact camera is soms minder geschikt voor creatieve fotografie omdat er minder instelmogelijkheden zijn betreffende sluitertijd, diafragma en lichtgevoeligheid. Twijfelt u of de cursus iets voor u kan betekenen neem dan even contact op met Hans Kramer.

poster dagcursus 2011-10

Advertenties
%d bloggers liken dit: